PEMERGIAN MAMA GENAP 6 TAHUN


30 / 10 / 1968 mama lahir ke dunia dan mama ditakdirkan oleh Allah untuk tinggalkan kami semua pada 7 / 2 / 2010 . Mama hanya berada di atas muka bumi Allah ini selama 42 tahun saja. Mama adalah antara insan terpilih yang dipanggil oleh Allah. Mama tahu sebab apa? Sebab Allah sayangkan mama lebih daripada manusia yang menyayangi mama. Allah dah kata, orang yang baik-baik akan pergi dulu, kan mama? :')

Sepanjang hidup mama penuh dengan dugaan dan rintangan yang mendatang. Tapi, segala rintangan tu mama boleh hadapi dengan sempurna dan sabar sebab hati mama kuat, hati mama bersih. Selalu memaafkan orang. Mama terlalu baik sehingga ima tak mampu nak jadi seperti mama :'(


You are the best mom forever. Ima beruntung sangat jadi anak mama. Tiada siapa yang mampu tandingi mama, tiada siapa yang mampu jadi seperti mama dan mungkin juga tiada siapa yang layak menggantikan tempat mama. Walau ada pengganti sekalipun, tak akan sama macam mama.

Ima selalu menyusahkan mama hinggalah sekarang ima selalu menyusahkan abah dan mungkin juga 1 family. Ima selalu demam, sakit. Sakit yang tak tahu punca, sakit yang bersambung-sambung, sakit yang bertukar-tukar dan sakit yang susah nak baik. Sekali ima dah sakit, susah nak sihat semula. Orang lain sakit juga, tapi tak lah menyusahkan macam ima.

Dulu, tiap kali ima demam, 24 jam mama pantau, mama jaga, mama uruskan semuanya. Tak ada satu pun yang tertinggal. Tapi....Sekarang...Bila ima sakit, tak ada siapa lagi yang nak buatkan semua tu, mama :( Semuanya ima kena uruskan sendiri. Segala benda tu yang membuatkan ima terasa sangat kehilangan mama.

Mama, rumah ni sunyi sangat. Tapi, apa boleh buat. Semuanya tinggal kenangan. Ima harap, keadaan mama baik-baik saja di alam sana. Mudah-mudahan, segala pahala yang ima sedekahkan dapat sampai semuanya dekat mama. Semoga mama sentiasa dilindungi oleh Allah S.W.T dan dikelilingi dengan segala kebaikan.

Ima akan berusaha sebaik mungkin untuk jadi seperti mama. InshaAllah.
Terima kasih mama untuk segala jasa dan kasih sayang yang mama curahkan dekat ima. Walaupun mama tak dapat baca semua ni, tapi ima tahu. Mama dapat baca dari hati ima :')

Love you MAMA 
- Ikhlas dari anak mama yang manja


Labels: , , , , , , , , ,