Skip to main content

ABOUT ME


Nama saya Hamimah Hamdan (nama penuh dirahsiakan) yang bermaksud 'Teman Karib' atau lebih dikenali sebagai Ima Hamdan. Just call my short name, Ima. Makna nama yang indah dan nama diberi oleh Abah saya sendiri yang dapat melalui mimpi. Special right? ;) Dan terima kasih kepada mama saya kerana sudah melahirkan saya pada 11/12/1996 di Hospital Sabak Bernam, Selangor yang juga merupakan Hari Keputeraan Sultan Selangor.


Saya merupakan bekas pelajar di Tadika An-Nur, Simpang Lima, Sungai Besar pada umur 6 Tahun pada tahun 2002 dan darjah 1 di SK Simpang Lima, Sungai Besar pada tahun 2003. Kemudian berpindah ke SK Bukit Badong, Bestari Jaya dari darjah 2 hingga darjah 6 pada tahun 2004 hingga 2008. Sekolah menengah di SMK Raja Muda Musa, Bestari Jaya dari tingkatan 1 hingga tingkatan 5 pada tahun 2009 hingga 2013. So, hello kepada sesiapa yang mengenali saya atau satu sekolah dengan saya! Berjumpa lah kita di sini ;)


Alright, this is my siblings semasa kami tinggal di Taman Seri Indah, Sungai Besar, Selangor. Saya anak bongsu daripada 4 beradik. Of course lah anak manja dan ada nama manja sendiri yang mama bagi! *dirahsiakan* :P Tapi, saya bukan anak manja yang nak apa semua dapat macam budak sekarang. Rotan dah jadi kawan baik dah masa kecik-kecik. Hukhuk >,<


How about me?

Saya sebenarnya seorang yang pemalu tetapi hakikatnya saya friendly! Cuma saya malu nak tegur orang dulu kalau yang tak kenal. Saya ada ramai kenalan. Saya jenis yang suka kawan yang sempoi, sporting, tak terlalu serious, tak terlalu layan emosi sangat, jenis yang rilek-rilek lah orang kata. Sebab mereka, saya jadi friendly :) So, jangan kata saya sombong okey? Orang kata tak kenal maka tak cinta. Dah kenal nanti jatuh cinta. Eh eh :P

Lagi satu, cemburu dan saya berpisah tiada. Ramai yang tak tahu tentang ni sebab saya tak pernah tunjukkan rasa cemburu tu. Memang saya kuat cemburu tak kira dengan siapa pun sama ada family, kawan, bestfriend, cousin, atuk, nenek semua lah. Segala perkara yang saya rasa terpinggir atau diabaikan memang perasaan tu akan datang! Don't ask me why because I don't know why. Hehehe

Oh, lupa nak bagitahu. Saya seorang yang kidal! Bangga sebab dalam satu masa boleh buat dua benda like tangan kanan makan sambil tangan kiri buat kerja lain. Hahaha *krik krik* Ada geng tak? xD Komen sikit nak tengok. Hihi



Apa yang saya suka?

Saya suka menyanyi walaupun suara kelaut, suka menari tapi tak suka menari yang lembut-lembut, suka main alat muzik such as piano, gitar, ukulele, drum tapi semua tu tak pernah main betul-betul sebab bendanya tak ada (main application online je), suka jalan-jalan walaupun takde arah tuju, suka aktiviti sukan dan riadah dan aktiviti lasak macam climbing, rollerblade, ice skating dan sewaktu dengannya (tapi semua tu tak pernah main, sedih), suka makan pedas, suka makan makanan kampung like 'ulam', suka makan ayam tapi tak suka makan ikan, suka makan chocolate, cheese, kek & cookies, suka menaip dan banyak lagi lah kalau nak bagitahu kat sini. Last sekali saya suka awak! Hahaha :P

Okey lah, itu saja yang saya nak ceritakan. Kalau nak kenal lebih dalam atau ada apa-apa pertanyaan, boleh lah contact saya di bawah ni :) Terima kasih!

TELEGRAM ( @Miss96 )

Comments

  1. Hi, hawau u? Hihihi...good read. Terserempak dengan page ni masa 'merayau' di group FB. Teruskan dan selamat berblogging ya. Saya tinggalkan link kat nama saya ok? Petua simpan duit kat rumah yang saya amalkan. Peace Hamimah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hai, terima kasih sudi singgah dan komen! :) Rajin2 lah merayau ke sini ye :D

      Delete
    2. No prob! Kalau nak tukar penampilan blog bgtau k. Suka sy membantu, memandangkan sekarang tengah dok rajin ngadap laptop. Tinggal komen kat blog kita ya kalau nak, senang ja buat semua tu.

      Delete
    3. Okey, kena bayar atau free? Kalau free nak la. Hihi :P Emm semalam nak komen, tapi cari tempat komen tak ade macam kat blog ni. Komen nye kenapa kena connect dengan Disquss.

      Delete
    4. Kalau yang simple2 tu, tak salah kot free huhu

      Delete
  2. Hai, terima kasih sudi melawat dan follow :) InshaAllah ;)

    ReplyDelete
  3. Wow.. Nice entry.. salam perkenalan ye adik ima..

    ReplyDelete

Post a Comment

Your comment are welcome ;)

Popular posts from this blog

Chalet Mesra Pengkalan Balak, Melaka

9 / 2 / 2016 | Hari Pertama 9 Februari 2016, hari selasa yang merupakan hari kedua untuk Chinese New Year. Pagi itu juga kami ke Pengkalan Balak, Melaka selama 2 hari 1 malam je. Short vacation saja santai-santai buat BBQ tepi pantai. Sebelum pergi, macam biasa lah. Dah lawa-lawa, kita selfie dulu. Buat kenangan, kan. Lepas tu pulak, ada geng. Memang jadi photogragpher la masing-masing. Hehe Lighting terlebih ni lah jadinya. Padahal baru pukul 8.30am masa ni. Okey, sebenarnya saya sorang je yang menyibuk ikut family pakcik saya short vacation ni. Lagi pun, memang anak dia yang ajak. Buat teman katanya. Maklum lah, dia anak sulung. Dia sorang pulak tu perempuan. Haaa so takde geng la kan :D Kami sebenarnya ada 3 sepupu perempuan yang sebaya termasuk saya. Cuma ada lagi sorang tak ikut. Sorry geng, semua ni tak rancang. Next time kita vacation bertiga sama-sama okay? ;) Sebelum mulakan perjalanan, izinkan kami selfie dulu lah ye? Hehehe :P Kelas

Jalan Jalan Cari SHELL OUT

Ok! Hari ni saya nak bawak readers jalan-jalan cari Shell Out! Jom ikut misi saya iaitu Misi Mencari Berat Badan #MissionTwo :D #MissionOne Ada Di Sini Apa itu Shell Out ? Kalau nak tahu, Shell Out ni makanan yang tengah trend sekarang! Makan makanan laut ramai-ramai atas satu meja. Alaaa lebih kurang macam makan Nasi Ambang . Kalau orang jawa , tau laa macam mana makan Nasi Ambang tu. Hehehe Comel tak kami? :P Hahaha siap pakai apron lagi macam baby. Hihihi >,< Nak makan Shell Out ni memang kena pakai apron. Maklum laa nanti nak main ketuk-ketuk kaki Crab yang besar gedabak tu pakai tukul! :D  Ada disediakan tukul dan kepit khas untuk ketuk kaki ketam ;) Memang syok laa Setiap jenis makanan laut, ada sambal dan kuah yang tersendiri. Means, nak masak sambal ke, kari ke, butter garlic ke macam-macam lah. Boleh pilih! Dan nak pedas ke tak ke semua boleh pilih. Nanti chef yang masakkan, kita tinggal makan je :D Haaa! Kalau perut dah l

FESYEN BLOUSE MUSLIMAH TERKINI

Hai readers setia saya! Hari ni mood happy, so saya nak kongsi beberapa Fesyen Blouse Muslimah Terkini dengan anda semua. Maklum lah, zaman sekarang kan fesyen itu penting! :D Fesyen Muslimah sekarang ni memang tengah dapat sambutan yang hangat dan semakin mendapat permintaan yang tinggi! Sejak 2-3 tahun yang lepas, penggemar fesyen ni dijamu dengan bermacam-macam pilihan pakaian Muslimah yang modern and trendy . Sama jugak dengan kemunculan jenama-jenama pakaian Muslimah yang makin banyak kita boleh jumpa dekat media-media sosial online, tak pun dekat shopping mall. Ada yang minat dengan design hijab zaman sekarang, style jubah yang cantik-cantik and ada juga yang obses dengan fesyen Blouse Muslimah Terkini  macam saya. Hehehe. Semua blouse Muslimah  kat bawah ni sesuai dipakai untuk ke pejabat. Boleh juga dibuat sebagai pakaian kasual untuk berhujung minggu dengan kawan-kawan ataupun family. Jom tengok! This one adalah koleksi blouse M