Skip to main content

KASUT HANDMADE ORIGINAL MAZ BRAZIL





Hai semua pembaca! :) Hari ni saya nak cerita sikit dan buat pengenalan mengenai Kasut Maz Original Buatan Tangan Brazil yang diimport daripada negara Brazil ke negara Malaysia. Ada sesiapa yang tahu ke pasal jenama kasut terbaru ni? Rasanya ramai yang masih belum pernah dengar jenama kasut ni, kan? Kalau belum, mari teruskan baca serba sedikit tentang kasut Maz Brazil ni.


Ini adalah logo kasut Maz Brazil. Nampak tak dalam logo tu tertulis "original". Ya! Kasut Maz Brazil ni memang original. Bukan copy original dan bukan kasut gred. Harga pun memang sangat berpatutan dan tidak mahal seperti jenama-jenama terkenal yang sudah ada di Malaysia. Harga yang bersesuaian dengan kasut dan boleh dikatakan jatuh murah!


Untuk pengetahuan anda, kasut Maz ini adalah sangat limited di pasaran dan Maz adalah jenama terbaru daripada Brazil. Kasut yang baru saja memasuki Malaysia dan ia adalah kasut ready stock!


Put some colors in your life. Anda wajib memiliki kasut Maz Brazil ini di rumah walaupun satu. Kasut yang mempunyai pelbagai warna dan jenis mengikut citarasa anda. Warna yang sangat unik dan semestinya 100% High Quality kerana ianya buatan tangan daripada Brazil :)


Ini adalah pengenalan mengenai kasut Maz yang diimport daripada negara Brazil. Kasut yang 100% buatan tangan Brazil dan kualiti yang dijamin. Paling seronok adalah harga kasut yang sangat berpatutan dengan kualiti kasut.

Boleh dikatakan semua orang mampu memilikinya. Best, kan? Jom teruskan pembacaan anda sehingga akhir! ;) Kali ini, mari kita kenal DNA MAZ yang dicipta khas untuk anda semua.




Okey, ini adalah DNA kasut Maz Brazil dimana setiap kasut mempunyai identiti yang tersendiri dan sangat bersesuaian dengan kehidupan seharian anda. Setiap kasut, mungkin ada salah satu yang berseuaian dengan diri anda ;)

Antaranya, kasut ini sangat fleksibel dan kena dengan gaya hidup masyarakat seperti yang dinyatakan dalam gambar di atas. Selain itu, inovasi juga adalah salah satu daripada DNA kasut Maz yang sentiasa menjaga fesyen dan mempunyai revolusi yang unik direka khas untuk perjalanan yang lebih sihat.

Paling menyeronokkan, kasut Maz ini adalah bersifat bebas, warna yang menarik dan kasut yang sangat ringan yang dapat menghidupkan semangat untuk bergaya dan berjalan ke mana sahaja. Apa yang sangat penting adalah gaya tersendiri. Ya, mempunyai gaya tersendiri dan bebas untuk mencipta inovasi dalam dunia fesyen.

Kebebasan pula semuanya berada di tangan anda. Gayakan apa saja yang anda mahu dan jadi diri sendiri untuk lebih dikenali fesyen yang anda cipta. Itu adalah sangat penting kerana kebebasan berada di tangan kita ;)




CIRI-CIRI KASUT MAZ BRAZIL

● Tahan lama
● 100% Berkualiti tinggi
● 100% Buatan tangan Brazil
● Seberat 200 gram sahaja
● Pencegah bau yang kuat
● Diperbuat daripada bahan nilon
● Boleh dilipat, disimpan di dalam beg dan poket
 Mempunyai 1600 kombinasi warna
● Boleh dibasuh menggunakan mesin basuh
● Cepat kering dalam masa 10 - 15 minit sahaja
● Tidak melecet apabila berjalan jauh



Ini adalah contoh carta saiz untuk kasut Maz Brazil. Cara mencari saiz :

1. Ambil tali tape atau apa-apa benda ukuran yang mempunyai CM
2. Ukur pakai CM daripada hujung ibu jari kaki hingga ke hujung tumit kaki
3. Rujuk pada gambar rajah pada CM dan saiz Brazil (unisex)

Jika anda mendapat pertengahan antara dua saiz, anda boleh pilih saiz yang lebih besar daripada saiz ukuran yang anda dapat. Contoh :

Ukuran CM yang anda dapat : 23.5 cm

Anda perlu ambil saiz 36 Brazil (unisex). Okey, faham? Kalau ada yang masih tidak faham, sila tinggalkan pertanyaan anda di ruangan komen di bawah :)


8 JENIS DESIGN KASUT MAZ BRAZIL


CLASSIC. Ia lebih kepada gaya yang simple dan mempunyai jahitan yang kemas seperti yang anda lihat di dalam gambar.


GLAMOUR. Sudah pasti peminatnya adalah perempuan! Sebab itu dinamakan glamour kerana corak dan jenis kasut ini sungguh berkilau jika si pemakai menggayakannya!


ROCK. Lebih menonjol dan corak keganasan yang terserlah pada kasut. Sangat sesuai kepada remaja yang mempunyai jiwa rock & kental di luar sana.


SHINE. Batu-batu berkelipan di tepi kasut yang diletakkan untuk menampakkan si pemakai lebih bersinar dan sangat cantik apabila dipandang dari jauh.


COOL. Reka bentuk dan style yang ditunjukkan adalah simple dan sesuai dipakai bersama pakaian kasual.


SUEDE. Diperbuat daripada kain baldu yang kelihatan lebih tenang. Ia tidak terlalu menonjol seperti kasut-kasut yang lain dan ia mempunyai identitinya sendiri.


BOOTS. Kasut boots adalah antara kasut yang popular di kalangan masyarakat. Sangat sesuai jika dipadankan dengan seluar tight untuk lebih bergaya.


SNEAKER. Permintaan yang sangat banyak kerana kasut sneakers adalah antara kasut yang selesa dipakai untuk berjalan dan sesuai dipakai dengan apa sahaja pakaian yang dipadankan.




Awesome right kasut Handmade Original Maz Brazil ni? Mungkin ada di antara pembaca yang tertanya-tanya. Dekat mana nak dapatkan kasut limited edition ni atau nak contact seller ni?

Mudah saja. Anda boleh contact di salah satu talian di bawah :

Email : mazlegsyen@gmail.com
Instagram : @mazlegsyen
WhatsApp : 017 678 1748

Itu saja pengenalan kasut Original Maz Brazil ini daripada saya. Lain hari, saya akan kongsi lebih banyak lagi info untuk pengetahuan anda semua. Terima kasih kerana sudi membaca dan sentiasa mengikuti perkembangan saya di sini ;)

HAVE A NICE DAY GUYS!

Comments

  1. cantik2 juga desgin kasut ni...

    Blogwalking Sini, Jemput Join Segmen Saya Ni :)

    Pencarian #9 Bloglist By Ahmadhasif segmen....

    ReplyDelete

Post a Comment

Your comment are welcome ;)

Popular posts from this blog

Chalet Mesra Pengkalan Balak, Melaka

9 / 2 / 2016 | Hari Pertama 9 Februari 2016, hari selasa yang merupakan hari kedua untuk Chinese New Year. Pagi itu juga kami ke Pengkalan Balak, Melaka selama 2 hari 1 malam je. Short vacation saja santai-santai buat BBQ tepi pantai. Sebelum pergi, macam biasa lah. Dah lawa-lawa, kita selfie dulu. Buat kenangan, kan. Lepas tu pulak, ada geng. Memang jadi photogragpher la masing-masing. Hehe Lighting terlebih ni lah jadinya. Padahal baru pukul 8.30am masa ni. Okey, sebenarnya saya sorang je yang menyibuk ikut family pakcik saya short vacation ni. Lagi pun, memang anak dia yang ajak. Buat teman katanya. Maklum lah, dia anak sulung. Dia sorang pulak tu perempuan. Haaa so takde geng la kan :D Kami sebenarnya ada 3 sepupu perempuan yang sebaya termasuk saya. Cuma ada lagi sorang tak ikut. Sorry geng, semua ni tak rancang. Next time kita vacation bertiga sama-sama okay? ;) Sebelum mulakan perjalanan, izinkan kami selfie dulu lah ye? Hehehe :P Kelas

Jalan Jalan Cari SHELL OUT

Ok! Hari ni saya nak bawak readers jalan-jalan cari Shell Out! Jom ikut misi saya iaitu Misi Mencari Berat Badan #MissionTwo :D #MissionOne Ada Di Sini Apa itu Shell Out ? Kalau nak tahu, Shell Out ni makanan yang tengah trend sekarang! Makan makanan laut ramai-ramai atas satu meja. Alaaa lebih kurang macam makan Nasi Ambang . Kalau orang jawa , tau laa macam mana makan Nasi Ambang tu. Hehehe Comel tak kami? :P Hahaha siap pakai apron lagi macam baby. Hihihi >,< Nak makan Shell Out ni memang kena pakai apron. Maklum laa nanti nak main ketuk-ketuk kaki Crab yang besar gedabak tu pakai tukul! :D  Ada disediakan tukul dan kepit khas untuk ketuk kaki ketam ;) Memang syok laa Setiap jenis makanan laut, ada sambal dan kuah yang tersendiri. Means, nak masak sambal ke, kari ke, butter garlic ke macam-macam lah. Boleh pilih! Dan nak pedas ke tak ke semua boleh pilih. Nanti chef yang masakkan, kita tinggal makan je :D Haaa! Kalau perut dah l

FESYEN BLOUSE MUSLIMAH TERKINI

Hai readers setia saya! Hari ni mood happy, so saya nak kongsi beberapa Fesyen Blouse Muslimah Terkini dengan anda semua. Maklum lah, zaman sekarang kan fesyen itu penting! :D Fesyen Muslimah sekarang ni memang tengah dapat sambutan yang hangat dan semakin mendapat permintaan yang tinggi! Sejak 2-3 tahun yang lepas, penggemar fesyen ni dijamu dengan bermacam-macam pilihan pakaian Muslimah yang modern and trendy . Sama jugak dengan kemunculan jenama-jenama pakaian Muslimah yang makin banyak kita boleh jumpa dekat media-media sosial online, tak pun dekat shopping mall. Ada yang minat dengan design hijab zaman sekarang, style jubah yang cantik-cantik and ada juga yang obses dengan fesyen Blouse Muslimah Terkini  macam saya. Hehehe. Semua blouse Muslimah  kat bawah ni sesuai dipakai untuk ke pejabat. Boleh juga dibuat sebagai pakaian kasual untuk berhujung minggu dengan kawan-kawan ataupun family. Jom tengok! This one adalah koleksi blouse M