Skip to main content

FLOWER GARDEN AT THE VILLAGE



Hai everybody! Haritu balik kampung sebab nak sampaikan hajat embah. Embah suruh bawak dia pergi beli bunga, baja, pasu, macam-macam lah. Amboiii macam tak cukup je bunga kat laman tu. Hahah! Biasa lah, kalau orang dah suka bunga, memang tak boleh nak dihalang. So, saya nak kongsi sikit dengan rakan-rakan blogger 'Taman Bunga' di rumah embah dan atuk saya :D

Sebenarnya, saya sorang je yang kena bawak embah. Tapi, kebetulan abang saya Amim Najmie ni cuti. Dia lah jadi mangsa driver, saya jadi PA je kat sebelah. Hihihi :P Okey, sebelum tu nak bagitahu sikit. Kampung kami dari rumah lebih kurang 1 jam je (Ijok, Kuala Sleangor - Sungai Besar). That's why bila-bila je boleh balik kalau free. Hehehe dekat je kan? :) Orait, sambung...


Selfie sikit! Comel tak embah saya? Comel macam cucu nya kan? Ehh! :P
Lalalalaalalalaaaaaa xD



This is my 'Atuk' ! Haaa atuk ikut je kata cucunya. Senyum sikit atuk! :)
Tadaaa :D Everytime sweet tengok embah dengan atuk, hihihi

Sebenarnya, time ni tengah on the way pergi rumah anak buah embah sebab dah lama tak pergi katanya. Dah alang-alang ada orang bawak, embah teringin nak pergi sana. So, petang sikit baru kita pergi beli bunga eh embah? ^_^


Sementara embah dengan atuk menyembang, saya pun duduk lah dekat kerusi ni. Tiba-tiba ada budak mengendeng gedik-gedik. Ehh manja betul. Masalahnya jantan. Manja ke menggatal? Hahah apa-apa pun, awak comel sangattt meow!

Tengok dia pandang, sweet tak. Heheh, dia pun nak berselfie jugak. Suka sangat duduk atas riba pastu panjat-panjat kat bahu sibuk nak cium >_<


Opssss! Adegan 18sx, jangan tengok. Meoww! Anak dara orang tu kau kerja kan. Amboii, orang buat muncung je dia cium betul-betul. Bertuahhh -_-

Hahaha jangan tengok lama-lama. Meow ni gateyyy >,< Jealous nanti meow kita kat rumah ni nampak. Hiks ~.~




Haaa sebelum balik rumah, embah sempat lagi mintak bunga dekat anak buah embah tu. Hahaha hampir semua nak dipetik nya. Kalau boleh agaknya satu laman embah nak bawak. Huhuhu jangan marah yee embah :D


See! Kita sempat rakam lagi taw. Hahaha halal ye embah? xD

Sebelum tamatkan cerita, saya nak ajak kawan-kawan semua melawat 'Taman Bunga' ni hehehe. Sesiapa yang nak masuk, bayar singgit eh? Hahah *joke*

Jom layan sekejap video dekat bawah ni. Semoga terhibur! Kita enjoy ~


Dalam video ni, ada dimasukkan sekali masa embah tengah petik bunga dekat rumah anak buah dia. Hihihi



Belanja sikit gambar bunga orkid yang embah beli. Nice kan? ;)

Orait, itu sajalah yang saya nak kongsikan setakat ini. Terima kasih kepada semua yang sudi singgah, baca dan komen! Semoga semua terhibur dengan entry kali ini :) See you soon guys ~

Comments

  1. Suka bunga orkid.. Tapi rumit sikit nak menjaganya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Heheh, saya pun tak pandai jaga. Embah saya yang beli. Rumah pun dah macam taman bunga :D

      Delete

Post a Comment

Your comment are welcome ;)

Popular posts from this blog

Chalet Mesra Pengkalan Balak, Melaka

9 / 2 / 2016 | Hari Pertama 9 Februari 2016, hari selasa yang merupakan hari kedua untuk Chinese New Year. Pagi itu juga kami ke Pengkalan Balak, Melaka selama 2 hari 1 malam je. Short vacation saja santai-santai buat BBQ tepi pantai. Sebelum pergi, macam biasa lah. Dah lawa-lawa, kita selfie dulu. Buat kenangan, kan. Lepas tu pulak, ada geng. Memang jadi photogragpher la masing-masing. Hehe Lighting terlebih ni lah jadinya. Padahal baru pukul 8.30am masa ni. Okey, sebenarnya saya sorang je yang menyibuk ikut family pakcik saya short vacation ni. Lagi pun, memang anak dia yang ajak. Buat teman katanya. Maklum lah, dia anak sulung. Dia sorang pulak tu perempuan. Haaa so takde geng la kan :D Kami sebenarnya ada 3 sepupu perempuan yang sebaya termasuk saya. Cuma ada lagi sorang tak ikut. Sorry geng, semua ni tak rancang. Next time kita vacation bertiga sama-sama okay? ;) Sebelum mulakan perjalanan, izinkan kami selfie dulu lah ye? Hehehe :P Kelas

Jalan Jalan Cari SHELL OUT

Ok! Hari ni saya nak bawak readers jalan-jalan cari Shell Out! Jom ikut misi saya iaitu Misi Mencari Berat Badan #MissionTwo :D #MissionOne Ada Di Sini Apa itu Shell Out ? Kalau nak tahu, Shell Out ni makanan yang tengah trend sekarang! Makan makanan laut ramai-ramai atas satu meja. Alaaa lebih kurang macam makan Nasi Ambang . Kalau orang jawa , tau laa macam mana makan Nasi Ambang tu. Hehehe Comel tak kami? :P Hahaha siap pakai apron lagi macam baby. Hihihi >,< Nak makan Shell Out ni memang kena pakai apron. Maklum laa nanti nak main ketuk-ketuk kaki Crab yang besar gedabak tu pakai tukul! :D  Ada disediakan tukul dan kepit khas untuk ketuk kaki ketam ;) Memang syok laa Setiap jenis makanan laut, ada sambal dan kuah yang tersendiri. Means, nak masak sambal ke, kari ke, butter garlic ke macam-macam lah. Boleh pilih! Dan nak pedas ke tak ke semua boleh pilih. Nanti chef yang masakkan, kita tinggal makan je :D Haaa! Kalau perut dah l

FESYEN BLOUSE MUSLIMAH TERKINI

Hai readers setia saya! Hari ni mood happy, so saya nak kongsi beberapa Fesyen Blouse Muslimah Terkini dengan anda semua. Maklum lah, zaman sekarang kan fesyen itu penting! :D Fesyen Muslimah sekarang ni memang tengah dapat sambutan yang hangat dan semakin mendapat permintaan yang tinggi! Sejak 2-3 tahun yang lepas, penggemar fesyen ni dijamu dengan bermacam-macam pilihan pakaian Muslimah yang modern and trendy . Sama jugak dengan kemunculan jenama-jenama pakaian Muslimah yang makin banyak kita boleh jumpa dekat media-media sosial online, tak pun dekat shopping mall. Ada yang minat dengan design hijab zaman sekarang, style jubah yang cantik-cantik and ada juga yang obses dengan fesyen Blouse Muslimah Terkini  macam saya. Hehehe. Semua blouse Muslimah  kat bawah ni sesuai dipakai untuk ke pejabat. Boleh juga dibuat sebagai pakaian kasual untuk berhujung minggu dengan kawan-kawan ataupun family. Jom tengok! This one adalah koleksi blouse M